Спробуйте поставити фарбою клякси на папері. Знову ж таки складіть аркуш удвоє та притисніть долонею. Після розгортання паперу ви побачите симетричний візерунок. Симетричні фігури можна часто зустріти в природі, архітектурі, мистецтві тощо. Графічний редактор Paint дає змогу будувати симетричні зображення. Пригадаймо, що меню Малюнок містить команду Відобразити/повернути. Ця команда викликає вікно Відображення й поворот, яке дає змогу виконати відображення або поворот на 90, 180 чи 270 градусів. Якщо побудувати чотирикутник, зробити його копію, а потім Відобразити зліва направо, то ви отримаєте два симетричних чотирикутники. Вони будуть дзеркальним відображенням одне одного відносно вертикальної прямої -вертикальної осі симетрії. Якщо чотирикутник Відобразити зверху вниз, то отриманий чотирикутник буде симетричним відносно горизонтальної осі симетрії. ![]() ¦ Завантажте графічний редактор Paint. ¦ Намалюйте відрізок, скопіюйте його будь-яким відомим вам способом. ¦ Використайте команду Відобразити зліва направо з меню Малюнок. ¦ Перемістіть отриманий фрагмент праворуч першого відрізка. ¦ Знову скопіюйте відрізок. Використайте команду Відобразити зверху вниз. ¦ Перемістіть отриманий фрагмент нижче першого відрізка. ¦ Подібним чином побудуйте симетричні трикутники, інші фігури. ![]() 1. Що таке вісь симетрії фігури? 2. Як побудувати фігури, симетричні відносно вертикальної осі? 3. Як побудувати фігури, симетричні відносно горизонтальної осі? 4. Назвіть елементи вікна Відображення й поворот. ![]()
|