Давайте пригадаємо виконавця Восьминіжку і його команди Складемо алгоритм розв'язування такої задачі. Восьминіжка стоїть у клітині (ди- вись рисунок) і перед нею може стояти одна перешкода або ні (на рисунку така перешкода стоїть). Потрібно скласти такий алгоритм для Восьминіжки, щоб вона в будь-якому випадку зафарбувала три останні клітини в своєму рядку Зрозуміло, якщо перед Восьминіжкою є перешкода, то вона має її обійти (наприклад, Вгору Вправо Вправо Вниз). А якщо перешкоди немає, то вона може замість чотирьох команд виконати лише дві (Вправо Вправо). Після цього в будь-якому випадку Восьминіжка повинна зробити два кроки вправо і далі фарбувати потрібні клітини. Алгоритм розв'язування цієї задачі наведений на рисунку ¦ Проаналізуйте його. ¦ Введіть наведений алгоритм. ¦ Встановіть перешкоду перед Восьминіжкою і виконайте алгоритм. ¦ Зніміть перешкоду перед Восьминіжкою і виконайте алгоритм. ¦ Змініть алгоритм, щоб Восьминіжка фарбувала потрібні клітини лише в тому разі, якщо вони не зафарбовані. ¦ Змініть алгоритм, якщо відомо, що перед Восьминіжкою може стояти або одна перешкода, або дві перешкоди підряд.
|